Din dagliga dos av kråksång och tankeslott.

i mellanösterns händer

Publicerad 2012-06-18 07:07:18 i Cyanatra reser


Bilderna är från december 2010 när jag senast besökte Iran, Teheran. Den resan måste ha varit min värsta någonsin, alla dagar som passerade var så oerhört mentalt påfrestande att jag struntade i att åka tillbaka året efter för att hälsa på min släkt i de armeniska trakterna. Husen är alla förfallna och dimman är lika tjock som rök. När du minst anar det lurar en avrättningsceremoni runt hörnet, brottslingar hängs offentligt och böneutropen förföljer en. Sorlet går inte att dämpa och hela tiden bär jag med mig mitt andningsskydd för att undvika allt sot. De psykiskt sjuka härjar fritt och proletärerna gör allt vad dem kan för sitt liv.

Men något säger mig att det inte är sista gången jag besöker landet.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Sv: Jaa, visst är den läcker!! =)



Har du haft en bra start på veckan? :)

Publicerad 2012-06-18 17:54:05

Postat av: Hanna :)

Har frågestund på min blogg nu och det skulle vara jätte gulligt om du skulle vilja slänga in en liten fråga,Tack på förhand :) kramar

Publicerad 2012-06-18 19:08:27

Postat av: Candy

Shit, det låter verkligen turbulent. :O



Men jag är ändå nyfiken på att besöka Iran och då har jag inte ens släkt där. Kan tänka mig att suget kommer ännu starkare om man faktiskt har det!

Publicerad 2012-06-18 22:28:09

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild


Dagboksinlägg

Kategorier

Arkiverat

Prenumerera och dela